PDA

مشاهدة نسخة كاملة : أرجو الدخول لمستخدمى بطاقة فيزا بنك مصر

مهووس نت
19-04-2006, 10:47 AM
فى حاجة غريبة اوووى انا مش فاهمها
لما جيت أركز النهاردة فى الفاتوره اللى بيبعتها البنك كل اول شهر على الايميل
لاحظت انه فى خطأ او يمكن حاجة انا مش فاهمها

الموضوع باختصار باين فى الصورة

و هو أن خانة "مدين " 83.58
و خانة "الدائن" 250

يبقى المفروض ان الرصيد الباقى يبقى
250 نطرح منه 83.58

يعنى الرصيد الباقى المفروض يكون 250 - 83.58 = 166.42

أزاى بقى كاتبين ان الرصيد 100.84

هل الفرق هو نسبة البنك؟؟؟!!!
ولا دى غلطة ؟؟؟

يا ريت ياجماعة اللى فى مصر و عنده كارد فيزا بنك مصر يقولى المشكلة منين
من البنك ولا حاجة انا مش فاهمها؟
لان من الصعب ان البنك يغلط لكن أحتمال انا مكنش فاهم نظام البنك :(

شكرا مقدما

مصطفى زغلول
20-04-2006, 02:24 PM
السلام عليكم
راسلهم على
cha_customers@banquemisr.com.eg
او webmaster@banquemisr.com.eg
راسلهم بالمشكلة والصورة

تحياتى,,

مهووس نت
20-04-2006, 07:24 PM
شكرا عزيزى Misr4host
فعلا فاتتنى أنى أراسلهم على الأيميل
شكرا

midoflash
23-04-2006, 08:53 PM
انا معايا البطاقة وفهمت الكلام ده ايه بصوا ياجماعة في 5 جنيه بتتاخد على كل عملية كاملة بتتم من خلال الفيزا ولا يتم الاعلان عن ال 5 جنيه دي

والخمسه جنيه دي بترجع تانى بس بعد فترة يعنى البنك مبياخدهاش

لان انا كانت الفيزا مرة فيها 100 جنيه واشتريت حاجات ب 115 جنيه ولقيت الرصيد 40 قرش

لما سألتهم قالولى كان في فلوس اتاخدت على عمليات سابقة ورجعت تانى فالرصيد زاد وانت سحبت تانى ففهمت موضوع ال 5 جنيه اللى كل مرة بتتاخد

على اي حال عزيزى العضو انت بعد كده تعمل حسابك في مصاريف زيادة عن اي حاجة تشتريها علشان متخسرش

Mohamed Elwan
IHDC :: WebMaster
www.ihdc-eg.com (http://www.ihdc-eg.com)

midoflash
23-04-2006, 08:55 PM
ارجوك ايضا اتصل بالارقام اللى خلف البطاقة وهيا ارقام الدعم الفني للبطاقة واسالهم كيف ماتشاء واستفسر عن رصيدك

Mohamed Elwan
IHDC :: WebMaster
www.ihdc-eg.com (http://www.ihdc-eg.com/)

مهووس نت
10-05-2006, 02:42 AM
شكرا ليك عزيزى محمد
و أعتذر عن التاخير فى الرد
فعلا الموضوع أكيد زى ما بتقول فأحتمال البنك يسحب الفلوس لأسباب ما تجارية (أتوقع أمنية)

و شكرا ليك على التوضيح

مصطفى زغلول
10-05-2006, 04:18 AM
لا اتوقع للاسباب امنية هناك خطا اخى الكريم العمليات الشرئية توصلنى كل شهر الحمد لله مظبوطة ولم ارى اى نقص الافضل انك تراسل البنك ياما من خلال الاتصال بخدمة العملاء وهما ليديهم جميع العميلات الشرئية وسؤالهم على سبب نقص رصيد الحساب او ارسال بريد الى بريد البنك.

تقبل تحياتى,,

midoflash
10-05-2006, 02:40 PM
انا لم اقل اسباب امنية ولكن مايحدث كما قلت
انه تأخذ 5 جنيهات على كل عملية تتم بالبطاقة ويتم ارجاعها لرصيدك مرة اخرى بعد اسبوع من انهاء العملية

مثال معك 100 جنيه واشتريت ب 90 جنيه
سيخصم 95 جنيه ويتبقى 5 جنيهات

ولكن بعد اسبوع ستجد الرصيد اصبح 10 جنيهات اي ان البنك ارجع لك ال 5 جنيهات مرة اخرى

قد تحدث تلك الفروق الزمنية في اخر الشهر فيأتى لك التقرير يوم 31 في الشهر غير واضح

ولكي تفهم ذلك قارن تقرير الشهر الذي معك بتقرير الشهر الذي يليه وستجد ان فلوسك لم يأخذ منها شيئا

طائر الليل الحزين
23-06-2006, 07:08 AM
يا أخى انا لى موظف ببنك مصر صديق لى كان قد أفادنى فى ذلك الموضوع لأن معى أيضا كارت فيزا بنك مصر

واللى بيحصل يا سيدى هو انك حصلت على خدمات من شركة الياهو وشركات اخرى كثيرة وانك اودعت بفرع

بورسعيد 250جنيه تمام المفروض ان شركة الياهو والشركات اللى اشتريت منها حاجات بتاخد من حسابك المبالغ

المذكورة تمام اللى حصل ان البنك مش شغال ليك محفظة فى جيبك المفروض أنه بيخصم على كل عملية بتتم فعلا مبلغ

معين من المال وأعتقد أنه تم خصم 66 جنيه للعمليات الثلاثة اللى عدوا لو انت فرع بورسعيد روح بنك مصر فرع

شارع الجمهورية الدور الاول علوى الاستاذ محمد شاب لسه مش عجوز مش فاكر محمد ايه اساله وهو يفيدك عن

طريق الكمبيوتر امامك وابقى عرفنا .

مــــــــــــــع تـــــــــــــحــــــــــ ـــــــيــــــــــــا ت / كــــــــــــر يـــــــــــــم صـــــــــــا د ق .

طــــــــــــا ئـــــــــر ا لــــــــــلـــــــــــــ ـــيـــــــل ا لــــــــــحـــــــــــز يــــــــــــن .