الويب العربي

الويب العربي (http://www.arabwebtalk.com/index.php)
-   إدارة وتشغيل السيرفرات (http://www.arabwebtalk.com/forumdisplay.php?f=80)
-   -   ما رأيكم فى شركة عرب لايكوس فى الرسيلرات (http://www.arabwebtalk.com/showthread.php?t=19009)

System 4 Host 23-01-2006 01:30 PM

ما رأيكم فى شركة عرب لايكوس فى الرسيلرات

يا جماعة اريد عميل مع الشركة يشرحلى وينصحنى بس مش اكتر لان عروضهم خياليه :p
وانا الصراحه عجبتنى وعايز اشوف ايه الموضوع

أسامة الهادى 23-01-2006 01:52 PM

عرب لايكوس مميزة فى كل المجالات يا غالى
إتفق معهم وعلى بركه الله :)

System 4 Host 23-01-2006 02:00 PM

مشكور يا غالى لكن فى اشعات كدة هى اللى خلتنى اقلق :s

moh_digwey 23-01-2006 03:57 PM

ممكن نعرف ايه الاشاعات عشان نقدر نرد عليها

System 4 Host 23-01-2006 04:10 PM

كان فيه شخص يقولى ان الشركة حقك ليست الحمايه الكافيه وكانو اشخاص يرفعون شيل ويسحبوا قواعد بينات والدعم الفنى سئ لكن انا اخشى ان يكون هذا صحيح ولكنى قررت انى اخد الرسيلير منك حسب الاتفاق لكن فقط اطمئن ودى حاجة مش تزعلك ولا ايه ؟

moh_digwey 23-01-2006 05:50 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
نشكرك اخى العزيز على حسن عرض الموضوع ولكن موضوع رفع الشيل هذا غير صحيح لسببين:
1- ان خاصيه السيف مود لدينا اون ( safe mode on )
2- ان الشيل مغلقه فى السيرفر وغير متاحه لاى عميل لدينا

ولكن الذى تم هو انه تم اختراق منتديات موجوده فى السيرفر لاسباب راجعه لوجود ثغره فى المنتديات وتم سحب قواعد بيانات هذه المنتديات
والشركه ترحب بك كعميل لدينا فى اى وقت وسوف ترى مستوى المعامله الذى يرضيك
وشكرا

System 4 Host 23-01-2006 06:53 PM

شكرا ليك يا غالى وانا متأكد من دة وان شاء الله عن قريب يصير خير

السيرفر العربى 29-01-2006 06:55 PM

للصراحة فقط لقد تم اختراق موقع شركتكم الرسمى هل انتم منتدى كى يكون عندكم ثغرة لأختراقكم وقد تم اختراق 65 موقع عميل بسبب ثغرة فى السيرفر وليست ثغرة فى المنتديات والسيرفر عليه ضغط وغير مؤمن

root 33 29-01-2006 09:53 PM

إقتباس:

اقتباس من مشاركة السيرفر العربى
للصراحة فقط لقد تم اختراق موقع شركتكم الرسمى هل انتم منتدى كى يكون عندكم ثغرة لأختراقكم وقد تم اختراق 65 موقع عميل بسبب ثغرة فى السيرفر وليست ثغرة فى المنتديات والسيرفر عليه ضغط وغير مؤمن

لا تعليق :d

moh_digwey 30-01-2006 12:34 AM

احب ان اوضح ردا على ماقيل انه لم يتم اى عمليه اختراق لموقع الشركه ولكن حدث اختراق لمنتديات موجوده على السيرفر وذلك لوجود ثغرات فى هذه المنتديات والدليل على ذلك ان كل المواقع التى تم اختراقها عباره عن منتديات
وشكرا

السيرفر العربى 30-01-2006 05:20 AM

اقسم بالله انى شاهدت موقعكم مخترق هل تحلف انه لم يخترق

root 33 30-01-2006 07:18 PM

إقتباس:

اقسم بالله انى شاهدت موقعكم مخترق هل تحلف انه لم يخترق

وش ردك اخوي moh_digwey على هذا الكلام ؟؟ !!!

azizny 30-01-2006 07:22 PM

طيب ويش فيها انا الموقع يخترق؟

هل هناك امن افضل من microsoft, amazon, ebay or paypal?

وقد تم اختراقهم جميعا

اختاراق المواقع لا يعني شي.

السيرفر العربى 30-01-2006 08:03 PM

]عنى ان سيرفرهم غير مؤمن السكول من غير باسوردكان فى منتدى واحد صديق هناك واخترق بسبب السيرفر عارفين اليه الى حاصل لو رفعت شل ومش معاه كونفنج الداتا بيس الداتا بيس اصلا من غير باسورد يعنى الشل بيعمل على اى داتا بيس لو مامنين سيرفرهم الشل ميعمل صح ولا انا غلطان ؟

moh_digwey 31-01-2006 01:24 PM

انا متعجب قوى من الكلام بصراحه يعنى ايه الداتا بيز بدون باسورد ده كلام فعلا غير منطقى بالمره واحنا قافلين الشل تماما ومفيش اى عميل يقدر يستخدم الشل عندنا وبعدين السيرفر مؤمن بطريقه سليمه جدا عن طريق حمايه من الداتا سنتر وفريق الحمايه بالشركه
وشكرا

السيرفر العربى 31-01-2006 07:21 PM

انت شكلك لاتعرف شىء ربما انت دعاية فقط او دعم فنى او لا اعلم مهو دورك عندما تعى مهى ادارة سيرفر تحدث معى لقد طلبت منى شركة عرب ليكوس وللعلم هى ليست شرة اساسا وتحاول لصق كلمة شركة بها طلبت منى ادارة سيرفهم وقد تعللت بمشغلويتى وعدم امكانية السفر وما الى ذلك واعرف مشاكل السيرفر تماما وقلت له على بعضها من دون ان ادخل السيرفر لأن كان لى صديق اخد رسلر منهم وكنت ارى مشاكله المستمرة وانا اعرف ماذا اقول اذا كنت تحب ان تعرف مهى القواعد من غير باسورد ارفع شل وزادخل على sql هيدخل معاك من غير باسورد وشكرا على مرورك

System 4 Host 01-02-2006 12:45 PM

اولا يا السيرفر العربى مش وجهت لك سؤال عن الشركة لانى فقط اسأل عملائها
وانا اتكلمت مع عملائها وكلهم اكدولى ان الشركة على ما يرام وبالنسبه لموضوع الحمايه دة انا اتأكد بنفى انه على ما يرام وانا من عاداتى انى ابحث وراء الشركات اللى بتعامل معاها وطبعا انا الان اتأكد واخد هذا الكلام من ثقه
وانا ذهب لمقر الشركة الرسمى واتكلمنا وتم الاتفاق واخذت وصلات بانى اخذت الرسيلر والحمد لله الموضوه انتهى
وانت كدة بتشهر فى شركة وانا احد عملائها وخلال ايام بيكون شركتى موجود فى الويب وكدة يبقى انت تشهر شركتى كمان انها مافيهاش الحمايه الكافيه انا اطالب من الويب العربى باغلاق الموضوع وايضا تطبيق القوانين فى الحاله دى كما عودتنا
ولكم جزيل الشكر جميعا
تحياتى

السيرفر العربى 01-02-2006 03:33 PM

كلامى ليس به اى تشهير ولو حد منهم يكذبنى ويوق كلامى مش حصل يدخل :d

moh_digwey 01-02-2006 04:19 PM

الى اداره الويب العربى

إقتباس:

لقد طلبت منى شركة عرب ليكوس وللعلم هى ليست شرة اساسا وتحاول لصق كلمة شركة بها

إقتباس:

اقتباس من مشاركة ahmed_badawy
وانا ذهب لمقر الشركة الرسمى واتكلمنا وتم الاتفاق واخذت وصلات بانى اخذت الرسيلر والحمد لله الموضوه انتهى

الى اداره الويب العربى هذا هو ردنا فقط ونرجو ان يتم حذف الموضوع لانه يشهر بالشركه وليس له اى اساس من الصحه كما ان صاحب الموضوع قد طلب منكم اغلاق الموضوع ونطالب بجميع التعويضات اللازمه
وشكرا

السيرفر العربى 01-02-2006 05:10 PM

قسما بربى كلامى ليس تشهير ابدا عرب ليكوس اساال مسئول ادارة سيرفركم هل كلمنى موبايل ام لا :s

جميع الأوقات بتوقيت مكة المكرمة. الساعة الآن » 07:30 PM.