عرض مشاركة مفردة

قديم 06-05-2007, 01:38 AM
shabab03 shabab03 غير متصل
عضو

مشاركة: 198
مستوى تقييم العضوية: 18
shabab03 is on a distinguished road
الافتراضي

إقتباس:

اقتباس من مشاركة support_3arabawys  

هل هناك اي اساله لم تجد الرد عليها؟
شكرا لكل من ساهم بالرد والمعلومات

ايوه في حاجات كتير مش فاهمها والها الدي ان اس
زي ما قلت ان انا مثر الشركه بعتتلي الدي ان اس بتاعي
ns1.domin.com
ns2.domin.com

اولا ليا مبعتتليش رقم واحد بس وبعتتلي اتنين يعني ليا مبعتتليش "ns1.domin.com" بس

تاني حاجه هل يمكن ارسال نفس الارقام من قبل الشركه لشخص اخر ام لا يعني ممكن الشركه تبعت لوا حد تاني الرابطين دول ns1.domin.com ns2.domin.com ولا لازم تغير الارقام تخليها مثلا ns5.domin.com ولا عادي

تالت الحاجه ماذا يمثل تلك الراوبط ns1.domin.com و ns2 .domin.com يعني هي دي راوبط السيرفر ولا ايه

تاني حاجه بخصوص السيرفر الاباتشي انا سألت هل يمكن تركيب عليه منتدي والناس تشوفه علي النت
وكانت الاجابه كألاتي البعض قال نعم والبعض قال لا
ارجو وضع اجابه محدد يا نعم يا اما لا

اخير وليس اخرا بخصوص التورنت انا ليا بعض الاستفسارت عليه
انا عرفت ان التورنت ده ملفات صغيره بداخلها ملفات كبيره وبنستخدم برنامج علشان ننزل الملفات دي وعرفت كمان انه بننزل الملفات دي من واحد بيرفع فيها "لم يكمل رفعها بعد" اي اننا بننزل اللي بيرفعو وهنا تكم المشكله

طيب انا عايز انزل مثلا فيلم تورنت وزي ما انتو قولتلو انه انه انا بنزل الفيلم من واحد لسه بيرفعو طيب انا عايز اعرف
مين اللي بيخترلي انزلو منين يعني
مثلا في خمسه بيرفعو الفيلم مين اللي حيختار انا انزلو من اني واحد فيهم
تاني الحاجه انتو بتقولو اني بنزل الفيلم من الناس اللي لسه بترفعه طيب الناس دي بترفع افلامها في اي مكان وفي اي موقع ولا موقع خاص بلتورنت ولو موقع خاص بلتورنت ياريت حد يحط موقع كمثال
الاستفسار القبل الاخير انا لو عايز اعمل ملف تورنت اعمل ايه
اخير وليس اخرا يايرت اي حد يجبلي ملف تورنت عليه برنامج او اي حاجه علشان انزلو واجرب بنفسي

ياريت الاجابه علي تلك الاستفسارت

التوقيع
ارجوكم احتاح سالي خبير للرد علي تلك الاستفساراتhttp://www.arabwebtalk.com/showthread.php?t=52183