عرض مشاركة مفردة

قديم 25-08-2008, 04:09 PM
toop3rb.com toop3rb.com غير متصل
عضو

مشاركة: 247
مستوى تقييم العضوية: 17
toop3rb.com is on a distinguished road
الافتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

انا اخالفك تماما فى الرأى انا ارشح الفيستا لانه فعلا افضل الانظمة حاليا وانا شغال عليه ولا مواصافات خرافين ولا اى شئ
ولا وقف ولا بيعلق وشغال تمام وكل البرامج اللى محتاجها بلاقيها وعشان ما تقول انى ما جربت اللينكس لا جربته وكنت طلبت اسطوانة من الموقع ووصلت فى شهر بظبط واستلمتها وكنت فرحان قولت نظام رائع كما سمعت من البعض ولكن بعد تركيبة على الجهاز لم اري فيه اى ميزه ؟؟؟؟
الا تستطيع اداره الاعمال على الويندز قبل نزول اللينيكس ؟؟ماذا كنت تفعل وانت تعمل بالاكس بي فقط
وبعدها جائت مشكلة التعريفات مشكلة توقف الشعر قعدت اكتر من يومين او تلاته ادور على تعريفات الاولى الواير لس دوخت عليه والشاشة مش لاقيته ومشكلة ايضا مشكلة الخط فى الفايروفوكس هو خط واحد لا يتغير مهما كان نوع الخط فهو يظهر شكل واحد
انا اظن ان المايكروسوفت لا تنهار ابدا مهما حصل لانها مؤسسة كبيرة وليست محل او كشك!!!؟
جرب بنفسك الفيتسا على جهاز منظم خالى من المشاكل وراح تعرف الفرق واى تحديث تنزله بيساعدك على التغلب على المشاكل
ثم ان البرامج اللى بتحتاجها جميعا على الويندز اصغر مثال هو المسنجر انا عارف ان فيه برنامج مثلة على اللينكس يشغل جميع انواع البريد الالكترونى ولكن لا يكون بنفس المميزات تبع الهوت ميل نفسه
ومشاكل الجافا فى متصفح الفايروفوكس الذي يأتى مع الجهاز نفسه مشكلة كبيرة انه لو الفايرفوكس علق فى الجافا لازم الجهاز كله نعمل له ريسترت
انا شايفك متحامل على المايكروسوفت وعلى الفيستا مع انه لسا شغال على الاكس بي كله الحين بيقول نظام مش حلو عشان لسا شئ جديد والاجهزة تبع العرب اجهزة عتيقة ما تستحمل ويندز 98 تتذكر عندما نزل الاكس بي ماكان حد يريد تشغليه نهائيا وكان تقيل ونفس الكلام حصل برضوا مع الاكس بي هيحصل مع الفيستا
الحين تخيل لو االاحرار قاموا بعمل نسخة ثقيلة على الجهاز فى الاصدارات القادمة من الابونتو هل راح تقول علية نفس الكلام؟؟
ده اخر سؤال ليا

وشكرا لك على الموضوع
واسف على الاطالة