عرض مشاركة مفردة

قديم 30-06-2011, 09:31 PM
M!KE Coder M!KE Coder غير متصل
عضو

مشاركة: 30
مستوى تقييم العضوية: 0
M!KE Coder is on a distinguished road
Awt15 مهم جدا لكل للى عاوز اشهار و تنشيط __ الرجاء الدخول للاهميه

السلام عليكم

بعد صعوبات بالحصول عل اشخاص للعمل بمواقعى باسعار معقوله

فقد قرأت هذا الموضوع و لم يعجبنى
http://www.arabwebtalk.com/showthrea...57539 &page=7

فقد تم الأتفاق بالحد الادنى 180 ريال يعنى 270 جنيه مصرى مقابل 1000 موضوع + الف رد منقول !!! نسخ و لصق !!! و المواضيع الحصريه اسعارها اعلى من اسعار الأبلودر !!!!!
و ده انا اعتبره استغلال لاصحاب المنتديات الضعاف المعرفه بطرق الحصول على المواضيع مجانا اوانهم مايعرفوش ما يترتب عليه فى المستقبل من ضعف موقعه

لما حد يعمل 100 موضوع فى اقل من ساعه و اللى سرعه اقل من كده يبقى مش محترف فى الموضوع بتاع النسخ و اللصق و مايتحقش مقابل الشغل بتاعه ولما ياخد 10 ريال فى الساعه مقابل عمل مافيهوش اى فكر او تركيز عادى مجرد نسخ و لصق يبقى كده كتير

انا عايز ايه الفكره ان حد ينسخ و يلصق موضوع زى ماهو بسبب خطر على المنتديات عشان هاتكون اسبام و بااطرق التقليديه بتاعت الأرشفه المنتدى مش هايشتغل كويس و لا هايجيب زوار كويسيين ده المنتدى هايخرب

انا بناشد اصحاب المنتديات اللى عايز مواضيع منقوله بكل سهوله يستخدم ال rss بتاعت المنتدى
و الشرح موجود فى الرابطين دول
http://www.traidnt.net/vb/traidnt807137/
و
http://www.almashhed.com/showthread.php?t=51414

كل اللى هايتعب فيه انه يلاقى تغذيه كويسه كامله ومافيهاش روابط خاصه بالمنتدى او هو هياخدمجرد 10 ثوانى فى كل موضوع يحذف الارتباطات و اللينكات بتاعت المنتدى التانى قبل نشره و المشرف بتاع المنتدى ممكن يعمل كده و من اللينكات الكويسه rss لينكات ترايدنت نظيفه جدا

فى النهايه الفرق هنا هاتدفع فلوس للى بينققل !! و لماتعمل rss هاتكون مجانيه بكل سهوله

كمان دلوقاتى بقوا المحترف و اللى مش محترف محدد سعره اقل حاجه 180 ريال و هو عباره عن مجرد ناقل و المواضيع هاتكون منسخوه يقلك السعر الحد الأدنى 180 ريال !!!!!

كمان متدفعوش مقدم للكتاب عشان ممكن لما يعملك و يبدأ فى الكتابه مايعجبكشى ممكن تدفعله على اكتر من مرحله لكن قليل جدا لما هتلاقى حد بيعرف يكتب كويس او ينقل !!!!!!!

انا بقول لاصحاب المنتديات اللى محتاجين تعبئه و تنشيط ماتسمحوش بالأستغلال و ابحث عن البديل و هتلاقيه دلوقاتى الصيف داخل كتير جدا فاضى اكتب فى اكتر من منتدى المشاغب ترايدنت الويب العربى وهتلاقى حد كويس يكتبلك

عموما المواضيع دى من غير دعايا مالهاش اى لازمه من الأفضل استغلال الفلوس فى فتحه اجباريه و اعمل موضايعك ب rss هاتكب ارشفه اقوى زوار اكتر

حرام تدفع فلوسك فى مواضيع منسوخه انا بقترح على الكل ان السعر احنا اللى نحدده 150جنيه حوالى 100 ريال لالف موضوع مش منقول و لكنه يكون حصرى الأسم المختلف و المحتوى مختلف شويه او تختار الصور فيها لوجو المنتدى حاجه فيها شغل بجد مش نقل و لصق اللى هايخلى المنتدى اسبام و كاتب الموضوع مسؤول عن الرد على مواضيعه لو حد رد عليها كده تقدرتستفيد صح لان لو غير كده هاتمى فلوسك إلا لو موقعك كبير و سعتها هايكون ايه لازمه الكتاب لما الأعضاء لوحدها بتكتب

الناس دى مش ببتعب اوى زى ماتتصور هما هايخدوا على قد تعبهم لانهم مجرد كاتبين عمل يدوى مافيهوش اى فكر مشزى مبرمجين او مؤرشفيين حد زى كده يستاهل مبلغ كبير مقابل تعبه و فكره و انه تعب انهيوصل بالطرق السليمه يشتغل شغلته هما شغلهم نسخ و لصق إلا لو بيكونوا احترافيين و مواضيعهم حصريه و دول يستحقوا لانهم بيدبعوا فى مضووع وبعدين اللى بيتشغل فى منتدى بيتشغل فى اكتر من واحد معاه و اللى مش بيتشغل كتير هايكون مش محترف او انه مايستحقش انه يتشغل لانه مش متقن مهنته

لو عايز موضايع منقوله استخدم rss
لو عايز مواضيع حصريه اطلب كاتب بنفس السعر المتفق عليه 100 ريال لالف موضوع و الرد بتاعهم ملتزم بيه لوحد رد عليهم كده يستحقوا لان فيه ابداع بدون ابداع ليه ترمى فلوسك فى حاجه هاتخسرك فى الأخر و ممكن تعملها مجانا !!!! و بكل سهوله

لا تسمح بالأستغلال العمل نسخ و لصق غير مرهق مافيهوس تفكير يلزم دفع مبلغ كبير بالشكل ده مقابل بالوقت اللى هايتعمل فيه وانه بدون تفكير او استخدام ابداع

اختار من يبدع فى منتداك بالسعر المناسب و ابحث عن العاملين بمفردهم و ليسوا اصحاب جروبات لانهم طبعا هايخدوا سعر اعلى
من لا يجتهد بالأبداع لا يستحق مقابل كبير

منتظر ارائكم يا اصحاب المنتديات و عارف انههايكون فى نقد كتير من المنشطيين عشان يدافعوا عن شغلهم لكن بالعقل ليه ادفع مقابل كبير فى عمل لا يحتوى على ابداع !!!!

آخر تعديل بواسطة M!KE Coder ، 30-06-2011 الساعة 09:42 PM.