عرض مشاركة مفردة

قديم 16-06-2008, 04:17 AM
toop3rb.com toop3rb.com غير متصل
عضو

مشاركة: 247
مستوى تقييم العضوية: 17
toop3rb.com is on a distinguished road
الافتراضي

إقتباس:

اقتباس من مشاركة IrIsH   مشاهدة المشاركة

بعد اذن اخوي حسين بس احب اوضح شي للئخ توب عربي

اولاً هناك فرق بين الخط المقدم للئشخاص و الخط المفدم للشركات وبل الذات في الخطوط الي تعتدم على اي بي ثابت

ثاني شي هاذا الي مو عاجبة الخطوط حق نسما وغيرها ممكن اسمية جاهل في عالم الشبكات

لئن السرعة ما تعتمد على الخط بس بل تعتمد على السلاك الموصلة و المودم

طريقة ضبط اعدادات المودم اغلب الناس مايعرف بهل الشي ولا سمع عنة ثانياً تلاقي ماخذ المودم من سنة ولا هوة محدثة

وبل التوفيق للجميع

اهلا وسهلا بيك اخى فى الموضوع

اولا انا اعرف جيدا ومن غير ما انت تقول ان خدمات الناس تختلف عن خدمات الاشخاص

ثانيا ايوا انا مو عاجبنى مستوي الاتصالات فى السعودية ومش برأي انا بس والله والله لو عملت مقارنه بين السرعات فى مصر وفى السعودية راح تعرف الفرق واولا تقريبا فى السعودية اخر سرعه 8 ميجا لكن فى مصر 24 اظن انه فرق كبير اكتر من الضعف

والاخ صاحب الموضوع يقول ان هيكون فيه سرعات تضاهى السرعات الاجنبيه والله مستحيل اولا لان الشركة ما اظن انها راح تنزل هذه السرعات الكبيرة واذا نزلت هيكون ضعيف ايضا لان السنترالات غير مجهزه بالسرعات الكبيرة دى واذا ان فيه حد جاهل فقول انه نت اللى جاهل لانك ما تسمع عن شركات النت هنا فى مصر وعن شركة لينك و TEData وتتذكر عندما قطعت الاسلاك الضوئية فى البحر لفتره التى استمرت الى اكتر من اسبوع ولكن الشركةالووحيده التى لديها خط منفرد من شركة فلاج هى تى اى داتا وهى اللى وزعت على معظم الشركات والشركات الاخري كانت قاطعه خالص

وانت تقول ان السرعه تعتمد على الاسلاك والمودم ايوا طبعا تعتمد علنيها ولكن ليست رئيسية

ولو تعرف اعدادات الروتر ياريت تنزلها