عرض مشاركة مفردة

قديم 28-03-2008, 08:25 AM
mando2000 mando2000 غير متصل
عضو

مشاركة: 12
مستوى تقييم العضوية: 0
mando2000 is on a distinguished road
الافتراضي

إقتباس:

اقتباس من مشاركة star services   مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
منورنا والله يا أخ مصري ...

في البداية ألف ألف مليون ****** على هذا الخبر الجميل ...
ايه دا يا مصري !! ايه ده يا خالد !!
صراحة انا مش عارف اتكلم منين أو أبدا منين ... قد يقول البعض اني من الحاقدين على الفكرة بس خلونا نفكر شوية بعين صاحية ....

صحيفة ايه اللي جايين تتكلموا عنها !!!
تعالوا نشوف شوية العالم ماشي ازاي وبيتطور ازاي ....
ماشاء الله المجتمع التاني بيتقدم عشر خطوات إلى الأمام .... أما إحنا قاعدين في مكاننا !!
ايه الفرق بين صحيفة الويب العربي وبين أي مدونة متخصصة في مجالات التجارة الإلكترونية بكافة فروعها إستضافة وبرمجة إلخ إلخ !!
والله يا شباب سكربت دروس مجاني " **** " وسكربت مقالات مجاني " **** " يبقى عندنا أحسن جرنال في العالم
والله شيئ يضحك ....

ليه دايما إحنا العرب عايشيين واقفين .....
ليه الأفكار الجديده بتهرب مننا !!

طب أنا راح اضرب مثل صغير ..
كل يوم بنسمع عن إنشاء منتدى جديد ..... وصاحيه يعمل دعاية ويقول فيها منتدى ضخم فيه كل شيئ صور وأفلام ومنوعات .... إلخ
او منتدى تقني كبير يهتم بالتجارة الإلكترونية وفنون الإستضافة والبرمجة ... إلخ
ولما تيجي تدخل الموقع تفاجئ بأنه منتدى عااااادي جدا مثله مثل مئـــــآت المواقع العربية ...

إيه الفرق بين صحيفة الويب العربي وبين مواقع ومدونات ومواقع مقالات تهتم ومتخصصة بالتجارة الإلكترونية ... إلخ
ـــــ للعلم انا أعرف مواقع عربية كتييييره جدا فكرتها نفس فكرة صحيفة الويب العربي بس ماحاب اذكرها في المداخلة هذه حتى مايقال اني بشهر تلك المواقع ـــــ

ماهية الفكرة الجديده اللي بتقدمها صحيفة الويب العربي حتى تميزها عن المواقع المتخصصة في التجارة الإلكترونية ؟؟ !
يمكن ـ وعلى حسب فهمي ـ انه موقع مثل مئـــآت المواقع العربية ولكنه في شكل جديد يشبة الصحف اليومية فقط ...
ولو هذا صحيح يبقى عليه العوض ومنه العوض على العالم العربي ...

## وكعادة العرب دائما

حتى أنتوا كمان !!!!
يعني فكرة من قديم الأزل ومع ذلك أول صحيفة إلكترونية !! ..

## وكعادة العرب مرة أخرى

ماشاء الله ع النظام ولكن >>

ياماشاء الله تهانينا يا حماده
بس يارتى مين اللي وضعك في هذا المنصب الرفيع ؟؟
أعتقد لو إن فكرة صحيفة الويب العربي فقط عبارة عن نظام يشبه صحف الأخبار وما شابهها يبقى لازم يتم تعيين رئيس تحرير منتدب في تلك المرحلة الإنتقالية ومن بعدها يتم ترشيح رئيس التحرير من الساده الأعضاء ويتم إنتخابه علناً عن طريق الزورا والقراء ...
أما اذا كانت الكوسة بتعلب دورها يبقى مافيش أمل

انا لست ضد الفكرة بل العكس انا دائما مع التطور ولكن أين هو التطور مع فركة أصبحت قديمة نسبيا ..
والله انا بحزن على كثرة المنتديات العربية لاني فعلا بحس اننا هانفضل طووول عمرنا عايشيين في نمط واحد متكرر يوميا وما راح نتقدم أبداً ...

الأمس كانت سكربتات الدروس والمقالات واليوم صحيفة الويب العربي وغدا .....
متى راح نبتكر فكرة جديده بأسلوب جديد يتماشى مع 2008 ...
أعتقد إن كل أفكارنا هي من أفكار القرن الماضي ولكن بشكل واسلوب جديد ولكن المحتوى مُقلد .........

ـــ اسمع يا مصري ...
آسف على هذه المداخلة مني وإن كانت راح تختلف عن جميع المداخلات السابقة واللآحقة وانا متأكد من هذا ولكن هذا رأي وقد وضعته هنا ...
ليك كآمل الحق بحذف مداخلتي هذه وانا مارح أزعل تماماً ولكن ياريت تذكر سبب الحذف المقبول والمنطقي ــــ

تهانينا للويب العربي على إصدار صحيفة الويب العربي الإلكترونية ... وأملنا كبير بتلك الصحيفة في إيجاد احد الأفكار الجديده في عالم الإنترنت .......

شوف يا غالى

والله انا ما بدخل المنتدى ده خالص

وكنت مسجل فيه من زمان ودلوقتى رجعت للويب العربى بعد ما بقا ينافس اكبر المنتديات العربية

وشفت الموضوع بالصدفة وقريت ردك بالصدفة

والله عندى كلام كتير اوى عاوز ارد عليك بيها عن كلامك عن العرب والتطور والكلام الفاضى اللى انت عمال ترغى فيه ده

بس هكتفى انى اقولك انك بردك ده عملت زى الاطرش فى الزفة انت زى اللى عقولهم مرياحهم بصيت على كلمة اول وخلاص يا عمى اول بتعود عالمحتوى مش المجلة
والكلام ده للى ردوا بعديك ماهى فعلا مش اول مجلة لكن فى محتواها هى فعلا اول مجلة عربية اونلايين عن المحتوى ده

سلام يا طرش ومش داخل المنتدى تانى عشان انت حرقت دمى بجد

والادارة يارب يوفقكم يارب ويزيدكم وهى فعلا فكرة جميلة جميلة
بجد من قلبى الله يوفقك يا ويب يا عربى