بحث متقدم | التسجيل
الويب العربي
  تسجيل دخول

ملاحظة
الموقع متاح للإطلاع والقراءة فقط، المشاركة والمواضيع الجديدة غير متاحة حالياً لحين تطوير الموقع.

الموقع متاح للإطلاع والقراءة فقط، المشاركة والمواضيع الجديدة غير متاحة حالياً لحين تطوير الموقع.

عـودة للخلف   الويب العربي الأقسام العامة وظائف وتوظيف شركات تعرض وظائف

شركات تعرض وظائف فقط لدى مقدمي خدمات الاستضافة والتصميم والبرمجة

موضوع مغلق اضف موضوع جديد

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 30-06-2011, 09:31 PM
M!KE Coder M!KE Coder غير متصل
عضو

مشاركة: 30
مستوى تقييم العضوية: 0
M!KE Coder is on a distinguished road
Awt15 مهم جدا لكل للى عاوز اشهار و تنشيط __ الرجاء الدخول للاهميه

السلام عليكم

بعد صعوبات بالحصول عل اشخاص للعمل بمواقعى باسعار معقوله

فقد قرأت هذا الموضوع و لم يعجبنى
http://www.arabwebtalk.com/showthrea...57539 &page=7

فقد تم الأتفاق بالحد الادنى 180 ريال يعنى 270 جنيه مصرى مقابل 1000 موضوع + الف رد منقول !!! نسخ و لصق !!! و المواضيع الحصريه اسعارها اعلى من اسعار الأبلودر !!!!!
و ده انا اعتبره استغلال لاصحاب المنتديات الضعاف المعرفه بطرق الحصول على المواضيع مجانا اوانهم مايعرفوش ما يترتب عليه فى المستقبل من ضعف موقعه

لما حد يعمل 100 موضوع فى اقل من ساعه و اللى سرعه اقل من كده يبقى مش محترف فى الموضوع بتاع النسخ و اللصق و مايتحقش مقابل الشغل بتاعه ولما ياخد 10 ريال فى الساعه مقابل عمل مافيهوش اى فكر او تركيز عادى مجرد نسخ و لصق يبقى كده كتير

انا عايز ايه الفكره ان حد ينسخ و يلصق موضوع زى ماهو بسبب خطر على المنتديات عشان هاتكون اسبام و بااطرق التقليديه بتاعت الأرشفه المنتدى مش هايشتغل كويس و لا هايجيب زوار كويسيين ده المنتدى هايخرب

انا بناشد اصحاب المنتديات اللى عايز مواضيع منقوله بكل سهوله يستخدم ال rss بتاعت المنتدى
و الشرح موجود فى الرابطين دول
http://www.traidnt.net/vb/traidnt807137/
و
http://www.almashhed.com/showthread.php?t=51414

كل اللى هايتعب فيه انه يلاقى تغذيه كويسه كامله ومافيهاش روابط خاصه بالمنتدى او هو هياخدمجرد 10 ثوانى فى كل موضوع يحذف الارتباطات و اللينكات بتاعت المنتدى التانى قبل نشره و المشرف بتاع المنتدى ممكن يعمل كده و من اللينكات الكويسه rss لينكات ترايدنت نظيفه جدا

فى النهايه الفرق هنا هاتدفع فلوس للى بينققل !! و لماتعمل rss هاتكون مجانيه بكل سهوله

كمان دلوقاتى بقوا المحترف و اللى مش محترف محدد سعره اقل حاجه 180 ريال و هو عباره عن مجرد ناقل و المواضيع هاتكون منسخوه يقلك السعر الحد الأدنى 180 ريال !!!!!

كمان متدفعوش مقدم للكتاب عشان ممكن لما يعملك و يبدأ فى الكتابه مايعجبكشى ممكن تدفعله على اكتر من مرحله لكن قليل جدا لما هتلاقى حد بيعرف يكتب كويس او ينقل !!!!!!!

انا بقول لاصحاب المنتديات اللى محتاجين تعبئه و تنشيط ماتسمحوش بالأستغلال و ابحث عن البديل و هتلاقيه دلوقاتى الصيف داخل كتير جدا فاضى اكتب فى اكتر من منتدى المشاغب ترايدنت الويب العربى وهتلاقى حد كويس يكتبلك

عموما المواضيع دى من غير دعايا مالهاش اى لازمه من الأفضل استغلال الفلوس فى فتحه اجباريه و اعمل موضايعك ب rss هاتكب ارشفه اقوى زوار اكتر

حرام تدفع فلوسك فى مواضيع منسوخه انا بقترح على الكل ان السعر احنا اللى نحدده 150جنيه حوالى 100 ريال لالف موضوع مش منقول و لكنه يكون حصرى الأسم المختلف و المحتوى مختلف شويه او تختار الصور فيها لوجو المنتدى حاجه فيها شغل بجد مش نقل و لصق اللى هايخلى المنتدى اسبام و كاتب الموضوع مسؤول عن الرد على مواضيعه لو حد رد عليها كده تقدرتستفيد صح لان لو غير كده هاتمى فلوسك إلا لو موقعك كبير و سعتها هايكون ايه لازمه الكتاب لما الأعضاء لوحدها بتكتب

الناس دى مش ببتعب اوى زى ماتتصور هما هايخدوا على قد تعبهم لانهم مجرد كاتبين عمل يدوى مافيهوش اى فكر مشزى مبرمجين او مؤرشفيين حد زى كده يستاهل مبلغ كبير مقابل تعبه و فكره و انه تعب انهيوصل بالطرق السليمه يشتغل شغلته هما شغلهم نسخ و لصق إلا لو بيكونوا احترافيين و مواضيعهم حصريه و دول يستحقوا لانهم بيدبعوا فى مضووع وبعدين اللى بيتشغل فى منتدى بيتشغل فى اكتر من واحد معاه و اللى مش بيتشغل كتير هايكون مش محترف او انه مايستحقش انه يتشغل لانه مش متقن مهنته

لو عايز موضايع منقوله استخدم rss
لو عايز مواضيع حصريه اطلب كاتب بنفس السعر المتفق عليه 100 ريال لالف موضوع و الرد بتاعهم ملتزم بيه لوحد رد عليهم كده يستحقوا لان فيه ابداع بدون ابداع ليه ترمى فلوسك فى حاجه هاتخسرك فى الأخر و ممكن تعملها مجانا !!!! و بكل سهوله

لا تسمح بالأستغلال العمل نسخ و لصق غير مرهق مافيهوس تفكير يلزم دفع مبلغ كبير بالشكل ده مقابل بالوقت اللى هايتعمل فيه وانه بدون تفكير او استخدام ابداع

اختار من يبدع فى منتداك بالسعر المناسب و ابحث عن العاملين بمفردهم و ليسوا اصحاب جروبات لانهم طبعا هايخدوا سعر اعلى
من لا يجتهد بالأبداع لا يستحق مقابل كبير

منتظر ارائكم يا اصحاب المنتديات و عارف انههايكون فى نقد كتير من المنشطيين عشان يدافعوا عن شغلهم لكن بالعقل ليه ادفع مقابل كبير فى عمل لا يحتوى على ابداع !!!!

آخر تعديل بواسطة M!KE Coder ، 30-06-2011 الساعة 09:42 PM.
قديم 01-07-2011, 01:54 AM
work hard work hard غير متصل
عضو

مشاركة: 140
مستوى تقييم العضوية: 17
work hard is on a distinguished road
الافتراضي

السعر هذا ليس غالى او فى استغلال بل العكس اعتبره رخيص استحالة انى حتى لو اخذت موضوع نسخ ولصق اخلص فى ساعه 100 موضوع لان فى تنسيق وفى بحث عن مواضيع فى مواقع والردود على المواضيع تحتاج الى الاطلاع على الموضوع ثم الرد عليها هل هذا كله فى ساعه كيف وفى منتديات بتحدد بين كل مشاركة واخرى وقت يعنى فى منتديات مش هينفع اعمل مشاركتين فى وقت واحد وهذا عرض وطلب صاحب المنتدى مقتدر ماديا ويريد اكرام المنشط وموافق على سعره سواء اكثر او كما حدد المنشط ما المشكلة

من وجهة نظرى الاستغلال هو من يجد منشط بحاجة الى مال ويعرض شغل بسعر لا يقارن بالعمل ويعرض عليه مقابل اقل من حقه فى الشغل

حتى لو لم يكن فيه ابداع طالما ياخذ منه حتى وقت حتى لو كان ساعه باليوم ويترك اهله وراحته فى سيبل هذا العمل لابد ان يعطى حقه لا يقل لاكن يكثر واختلاف اسعار هذه وجهات نظر وكما قلت عرض وطلب

من راى اعطى المنشط حقه او اكرمه باكثر لاكن لا تعطيه اقل من حقة طالما الطرفين فيهم رضى لا يوجد مشكلة

بصراحة الشغل لا يوجد فيه اى استغلال الى بيقبلوا الدفع حسب ما يحدد المنشط هم اصحاب منتديات كرماء يريدون اكرام المنشط بحيث يكون راضي وهو يعمل ممكن اقبل بسعر اقل غير الى مقتنعه به ويكون فى عدم رضى وممكن يجى حالة زهق واعتذر عن العمل

ممكن واحد يدرب كورس فى مركز وياخذ الساعه بـ 5 جنيه وفى مركز آخر الساعه بـ 10 جنيه ويكون نفس الكورس

هل الذى يعمل فى مهنة التدريس بمصر فى الحكومة ياخذ مثل الى بيعمل فى الكويت
بيختلف الراتب حسب المقدرة على الدفع نفس الكلام بالنسبة لصحاب المنتدى هو لدية القدرة على دفع هذا الراتب للمنشط مثلا 200 ريال 1000 موضوع شخص اخر ليس لدية القدرة على الدفع او غير مقتنع بهذا المبلغ فيعطيه اقل هذه وجهات نظر وقدرات فى الدفع
يعنى الى بيعمل مدرس بالحصة وياخذ جنيه بيبقى غير راضى ولاكن مطر لاكن مطر الى هذا العمل

لاكن ممكن واحد يشتغل فى مدرسة بـ 4 الاف جنيه ويكون راضى هل نقول هذا المبلغ كبير على هذه المهنة
يوجد مترجمين اسعارهم مختلفه عن بعضهم والمصممين والمبرمجين مثلهم كذلك المنشطين اذا وجدت سعر اقل لا يعنى ان السعر الاغلى مفروض يبقى اقل مثل الاخر ولاكن بيفرق فى الجوده فى العمل

الخلاصة
طالما الموضوع عرض وطلب ولا احد يفرض سعره على احد وهو مجرد موضوع فى الويب العربي
وصاحب المنتدى موافق على العرض لا مشكلة

للعلم فى موضوع صاحبه طلب اضافة مواضيع سعره 1000 موضوع = 250 ريال
هل صاحب الموضوع حد طلب منه هذا السعر ام هو حدد كما يراه مناسب

http://www.arabwebtalk.com/showthread.php?t=158552

هذا يدل ان السعر 1000 موضوع + 1000 رد = 180 ريال رخيص جدا

واذا الموضوع بياخذ ساعه كما ذكرت لماذا تريد الدفع يمكنك عمل هذا بنفسك

طالما سهل ولا يوجد به ابداع

وسعرك للمواضيع الحصرية هذا غير مناسب اطلاقا

آخر تعديل بواسطة work hard ، 01-07-2011 الساعة 02:07 AM.
قديم 01-07-2011, 03:20 AM
رحاب الروح رحاب الروح غير متصل
عضو

مشاركة: 315
مستوى تقييم العضوية: 14
رحاب الروح is on a distinguished road
الافتراضي

انا اؤيد work hard فكل كلمه ازاى 100 موضوع فى ساعه ازاى حضرتك انت متخيل انت بتقول ايه و اصلا انت عارف انت بتقول ايه لو حضرتك مش موافق على السعر دا يبقى برحتك وانت شايف كدا واحنا شايفين ان شغلنا يستحق القيمه دى واكيد اصحاب المنتديات عرفنا وعارفين كل واحد شغله ازاى وعامل ازاى وازاى الشخص دا بيتعب عشان يطلعله الشغل بالشكل دا بص حضرتك لو انت بتقول ان ال100 موضوع فساعه يبقى اكيد حضرتك بتستخدم البرنامج اللى انت حاطه دا لكن احنا بنشتغل بما يرضى الله وبنعمل موضوع موضوع ورد رد فبلاش حضرتك تقول كدا وتقطع ارزاق حد انا عارفه انت ليه بتقول كدا او عامل الموضوع دا انت خايف ان اصحاب المنتديات يوافقوا على السعر دا وانت توافق بعد كدا على السعر دا لان هيبقى السعر موحد وطبعا خايف تدفع مبلغ زى دا لان انت مفكر ان الناس كلها اللى شغاله فالويب بيستخدموا البرنامج اللى حضرتك حاطوه دا وحابه اعرفك ان مفيش حد واثق من نفسه ومن شغله غير وعامل اعلان عن نفسه واصحاب المنتديات بيطلبوه فياريت لو حضرتك مش عاجبك الموضوع تبقى تروح المشاغب ولا ترايدنت وهتلاقى الاسعار اللى انت عاوزها لكن هنا السعر بقى موحد واحنا اتفقنا على دا والله المستعان ومعلش حابه اعرفك حاجه تانيه حضرتك من ضمن الكلام اللى مش يتصدق ان حضرتك بتقول ان ال1000 موضوع حصرى ب100 ريال طب ازاى اصلا العادى كان زمان ب100 ريال انت عارف ان ال100 حصرى ب100 ريال ولا حضرتك مشفتش اى عرض من العروض دى لان الصور بتيقى حصرى 100% للمنتدى وطبعا دا غير رابط المنتدى اللى عليها على العموم مش عاوزه اطول اكتر من كدا بس انا عاوزه اقولك حاجه ومتزعلش منى متقطعش ارزاق الناس عشان ربنا يبركلك فرزقك ومعلش على الكلمه

التوقيع
قروب رحاب الروح للتنشيط والاشراف والتعبئه

roby1_love23@yahoo.com

roby1-love23@windowslive.com

ولكن للجادين فقط

آخر تعديل بواسطة رحاب الروح ، 01-07-2011 الساعة 03:27 AM.
قديم 01-07-2011, 04:24 AM
غادة محمد غادة محمد غير متصل
عضو

مشاركة: 286
غادة محمد is on a distinguished road
الافتراضي

طبعا شغل rcc من اسوء ما مممكن يتعمل في منتدي لانه بيموته نهائي يبقي مجرد

اله فقط كله في تاريخ واحد ووقت واحد والعضو مش اهبل علشان نضحك عليه

ونحطله كومة مواضيع مره واحدة ونقوله تفاعل معاهم ازاى يعني

لكن الشغل الصح انك تشتغل علي مدار اليوم والموضوع تحسه انه في روح

انا عن نفسي لو منتدي شغل بطريقته ولا هقعد فيه دقيقه واحدة انا بتاعمل مع اله

انا عاوزة اتعامل مع حاجة احسها حيه فيها روح ما اكثر المقالات في كل مكان

والله يصلح حالك وحالنا جميعا

انا اصلا زهقت من الشغل دا تعب وبصين في الفلوس انا سيبه بيتى ولادي علشان اساعد نفسي

وجوزى مش عاوزة كرهتونا في الشغل
ما تتعبوش ما تتعبوش نموت عالجهاز ولا نعمل ايه علشان

تحسة اننا بنتعب وكذا منتدي ومش كذا منتدي ما انتو فاتحين كذا منتدي بردو وعاوزين تكسبه

اشمعنى
من لا يرحم لا يُرحم

التوقيع
غادة جروب بناات ممتااز
مشرفات ومحررات اخبار
اشراف لمده شهر

تنشيط الاعضاء

تعبئة القسم

مسابقات

اشهار

عروض التصاميم والفيديو

للجادين الاضافة
mw_6118@yahoo.com
قديم 01-07-2011, 11:30 AM
انجاز لخدمات الويب انجاز لخدمات الويب غير متصل
عضو

مشاركة: 110
مستوى تقييم العضوية: 13
انجاز لخدمات الويب is on a distinguished road
الافتراضي

والله والله يا كاتب الموضوع ما كنت ناوى ارد بس الناس الى ردت دى مش معقول هى ترد وانا الى اقترحت توحيد الاسعار اسكت

شوف يا سيدى الغريبه انا كاتب المشكله ( من وجهة نظرك ) والحل كتبته بردو

بس الغريبه ان الحل رغم انك بتوصف انه سهل تماما ما عملتش بيه ليه الله اعلم !!!؟؟

انت قولت الموضوع سهل وبسيط مجرد كوبى وباست مفيش ابداع ممكن نستعين بالر اس اس افضل واسهل ويحل كل المشاكل طيب ما تستعين بيه منها هتوفر فلوسك ومنها هتمشى كلامك وبالتالى مش هنلاقى حد يطلب شغل مننا فهنقبل باقل الاسعار

وبعدين قولت ممكن اصحاب المنتديات تكتب هى لاننا فى الصيف واجازه وكل سنه وانتوا طيبين واهو يبقى بيوفر فلوسه وبيجتهد علشان موقعه هو موقع حد غريب

طيب افهم بقى بحق لا اله الا الله فهمنى ايه الى مخليك كاتب موضوع طالب فيه

الف موضوع ب 100 ريال ؟؟؟ متوفر فلوسك وتعمل الار اس اس

او اتسلى واكتبهم انت قولت ان ال 100 موضوع بيتكتبوا فى ساعه يعنى لو قعدت شهرين اتنين بالنظام ده ممكن يبقى موقعك من اكبر المواقع فى عدد الموضوعات والردود

طيب يعنى انت كاتب المشكله والحل

اذن الفائده من وجهه نظرك ان ينتفض اصحاب المواقع ويثوروا ويتحدوا على ان المبلغ ضخم وحرام حرام

180 ريال على الف موضوع والف رد ( ده مجرد كوبى وباست مش متعب فى حاجه ولا فيه ابتكار )

طيب يا سيدى الفاضل احب اطمنك

واقسم برب الكعبه والله والله والله واقسم بالله

ثالث او رابع يوم كتبت فيه الموضوع تعاقدت مع 3 منتديات وكلهم كانوا مرحبين جدا جدا

ومنهم واحده اسمها قلب الياسمين تركت رد فى الموضوع الى انت معتر ض وعليه وقالت انا مقدره تماما لمجهوداتكم وموافقه على السعر

ولهذا اطلب من كل المنشطين لا يردوا على هذا الموضوع لاننى اريد ان اعرف كم صاحب موقع ومنتدى يوافق على هذا الظل ...... اقصد هذا السعر

وبالنسبه لجزئيه المنتديات الاخرى

المشاغب

ترايد نت

روابط فى بى

بيتو هوست

سوالف

الحمايه

لا تقلق ابشرك فى خلال يومين او ثلاثه سوف تجد نفس الموضوع بنفس الاسعار

التوقيع
شركه انجاز لخدمات الويب

اول شركه رسميه مسجله بسجل تجارى رسمى لخدمات الويب

استضافه _ تصميم _ اشهار وتنشيط __ دعم فنى _ تركيب اسكربتات

الموقع الرسمى : www.engaaz.com

الماسينجر الرسمى : www.engaaz.com
قديم 01-07-2011, 05:45 PM
عضو

الافتراضي

إقتباس:

اقتباس من مشاركة work hard   مشاهدة المشاركة

السعر هذا ليس غالى او فى استغلال بل العكس اعتبره رخيص استحالة انى حتى لو اخذت موضوع نسخ ولصق اخلص فى ساعه 100 موضوع لان فى تنسيق وفى بحث عن مواضيع فى مواقع والردود على المواضيع تحتاج الى الاطلاع على الموضوع ثم الرد عليها هل هذا كله فى ساعه كيف وفى منتديات بتحدد بين كل مشاركة واخرى وقت يعنى فى منتديات مش هينفع اعمل مشاركتين فى وقت واحد وهذا عرض وطلب صاحب المنتدى مقتدر ماديا ويريد اكرام المنشط وموافق على سعره سواء اكثر او كما حدد المنشط ما المشكلة

من وجهة نظرى الاستغلال هو من يجد منشط بحاجة الى مال ويعرض شغل بسعر لا يقارن بالعمل ويعرض عليه مقابل اقل من حقه فى الشغل

حتى لو لم يكن فيه ابداع طالما ياخذ منه حتى وقت حتى لو كان ساعه باليوم ويترك اهله وراحته فى سيبل هذا العمل لابد ان يعطى حقه لا يقل لاكن يكثر واختلاف اسعار هذه وجهات نظر وكما قلت عرض وطلب

من راى اعطى المنشط حقه او اكرمه باكثر لاكن لا تعطيه اقل من حقة طالما الطرفين فيهم رضى لا يوجد مشكلة

بصراحة الشغل لا يوجد فيه اى استغلال الى بيقبلوا الدفع حسب ما يحدد المنشط هم اصحاب منتديات كرماء يريدون اكرام المنشط بحيث يكون راضي وهو يعمل ممكن اقبل بسعر اقل غير الى مقتنعه به ويكون فى عدم رضى وممكن يجى حالة زهق واعتذر عن العمل

ممكن واحد يدرب كورس فى مركز وياخذ الساعه بـ 5 جنيه وفى مركز آخر الساعه بـ 10 جنيه ويكون نفس الكورس

هل الذى يعمل فى مهنة التدريس بمصر فى الحكومة ياخذ مثل الى بيعمل فى الكويت
بيختلف الراتب حسب المقدرة على الدفع نفس الكلام بالنسبة لصحاب المنتدى هو لدية القدرة على دفع هذا الراتب للمنشط مثلا 200 ريال 1000 موضوع شخص اخر ليس لدية القدرة على الدفع او غير مقتنع بهذا المبلغ فيعطيه اقل هذه وجهات نظر وقدرات فى الدفع
يعنى الى بيعمل مدرس بالحصة وياخذ جنيه بيبقى غير راضى ولاكن مطر لاكن مطر الى هذا العمل

لاكن ممكن واحد يشتغل فى مدرسة بـ 4 الاف جنيه ويكون راضى هل نقول هذا المبلغ كبير على هذه المهنة
يوجد مترجمين اسعارهم مختلفه عن بعضهم والمصممين والمبرمجين مثلهم كذلك المنشطين اذا وجدت سعر اقل لا يعنى ان السعر الاغلى مفروض يبقى اقل مثل الاخر ولاكن بيفرق فى الجوده فى العمل

الخلاصة
طالما الموضوع عرض وطلب ولا احد يفرض سعره على احد وهو مجرد موضوع فى الويب العربي
وصاحب المنتدى موافق على العرض لا مشكلة

للعلم فى موضوع صاحبه طلب اضافة مواضيع سعره 1000 موضوع = 250 ريال
هل صاحب الموضوع حد طلب منه هذا السعر ام هو حدد كما يراه مناسب

http://www.arabwebtalk.com/showthread.php?t=158552

هذا يدل ان السعر 1000 موضوع + 1000 رد = 180 ريال رخيص جدا

واذا الموضوع بياخذ ساعه كما ذكرت لماذا تريد الدفع يمكنك عمل هذا بنفسك

طالما سهل ولا يوجد به ابداع

وسعرك للمواضيع الحصرية هذا غير مناسب اطلاقا

تمام انا بقدر اعمل الموضوع و انسقه و كله فى ثواني و مسئله انى ادور على الموضوع ده بيكون سهل جدا انى احدد منتدياتى اللى هنقل منها و هانقل على طول انا بمسك كده المنتدى الصفحه كلها فيها مثلا 20 موضوع بفتح اللى عايزانقله فى صفحات جديده و انقل بسرعه و احط و انقل بسرعه و احط دى حكايه سهله انا مجربها الموضوع كله ان فى حد يقدر يعمل كده بسهوله و فى ناس بتكون العمليه شاقه عليها كل اللى هايعوزه الكاتب انه يفتحله خاصيه الكتابه AA اللى بتنقل الموضوع بنفس شكله و كل حاجه فيها ل حاجه هاتغغير هاتتغير بسرعه و لما صاحب الموضوع يحدد سعر غالى غير لما يكون فى امكانياته انه يحدد اقل و مايلقيش لان الأسعار غاليه و المجهود مش مستحق ده و شكا على ردك

قديم 01-07-2011, 05:52 PM
عضو

الافتراضي

إقتباس:

اقتباس من مشاركة انجاز لخدمات الويب   مشاهدة المشاركة

والله والله يا كاتب الموضوع ما كنت ناوى ارد بس الناس الى ردت دى مش معقول هى ترد وانا الى اقترحت توحيد الاسعار اسكت

شوف يا سيدى الغريبه انا كاتب المشكله ( من وجهة نظرك ) والحل كتبته بردو

بس الغريبه ان الحل رغم انك بتوصف انه سهل تماما ما عملتش بيه ليه الله اعلم !!!؟؟

انت قولت الموضوع سهل وبسيط مجرد كوبى وباست مفيش ابداع ممكن نستعين بالر اس اس افضل واسهل ويحل كل المشاكل طيب ما تستعين بيه منها هتوفر فلوسك ومنها هتمشى كلامك وبالتالى مش هنلاقى حد يطلب شغل مننا فهنقبل باقل الاسعار

وبعدين قولت ممكن اصحاب المنتديات تكتب هى لاننا فى الصيف واجازه وكل سنه وانتوا طيبين واهو يبقى بيوفر فلوسه وبيجتهد علشان موقعه هو موقع حد غريب

طيب افهم بقى بحق لا اله الا الله فهمنى ايه الى مخليك كاتب موضوع طالب فيه

الف موضوع ب 100 ريال ؟؟؟ متوفر فلوسك وتعمل الار اس اس

او اتسلى واكتبهم انت قولت ان ال 100 موضوع بيتكتبوا فى ساعه يعنى لو قعدت شهرين اتنين بالنظام ده ممكن يبقى موقعك من اكبر المواقع فى عدد الموضوعات والردود

طيب يعنى انت كاتب المشكله والحل

اذن الفائده من وجهه نظرك ان ينتفض اصحاب المواقع ويثوروا ويتحدوا على ان المبلغ ضخم وحرام حرام

180 ريال على الف موضوع والف رد ( ده مجرد كوبى وباست مش متعب فى حاجه ولا فيه ابتكار )

طيب يا سيدى الفاضل احب اطمنك

واقسم برب الكعبه والله والله والله واقسم بالله

ثالث او رابع يوم كتبت فيه الموضوع تعاقدت مع 3 منتديات وكلهم كانوا مرحبين جدا جدا

ومنهم واحده اسمها قلب الياسمين تركت رد فى الموضوع الى انت معتر ض وعليه وقالت انا مقدره تماما لمجهوداتكم وموافقه على السعر

ولهذا اطلب من كل المنشطين لا يردوا على هذا الموضوع لاننى اريد ان اعرف كم صاحب موقع ومنتدى يوافق على هذا الظل ...... اقصد هذا السعر

وبالنسبه لجزئيه المنتديات الاخرى

المشاغب

ترايد نت

روابط فى بى

بيتو هوست

سوالف

الحمايه

لا تقلق ابشرك فى خلال يومين او ثلاثه سوف تجد نفس الموضوع بنفس الاسعار

انا بستعين فعلا بال rss فى بعض الأوقات الزياده فيه او الزياده فى اى حاجه مش كويسه حتى لو كاتب كتب كتير فى يوم مش كويسه انا بستعين بيه بس انا حبيت اوضح لكل اللى طالب انه فيه خدمه rss لانه كتير بيجلها اصلا و بيطلب منشيطين

انا مطلبتش قبل كده 1000 موضوع ب 100 ريال يا استاذى انا صالا بطلب بالمصرى شوف كويس كمان انا طالب حاليا كاتب لبلوجر مش منتدى و عموما موضعك ده فاشل لان كلمنى كتير عطانى الأسعار اللى طلبتها و طبعا مش بالسعر اللى انت كاتبه لكنى كنت بزود لانهم ماعندهمشى خبره فى بلوجر و فيه عمليه ندره فى الموضوع بتاع كتاب بلوجر !!

و انت بتتعاقد زى مائلت انا مصدقك اوكى بس ده مش فى مصلحه الكتاب الصغريين ده مصلحتك اقوى فى الموضوع ده لانى كطالب لما ألاقى نفس السعر عن كل اللى بكلمهم مش هاقول لكاتب لوحده يكتبه و فيه جروب او شكره زى بتاعتك هتاخد نفس السعر !!! ده شم فى صالحهم خالص بس هما اذكيا هما بيقبلوا بالعروض دى حسب المطلبو و مناسب السعر مش زى ما متفقين فى موضوعك

آخر تعديل بواسطة M!KE Coder ، 01-07-2011 الساعة 06:01 PM.
قديم 01-07-2011, 05:54 PM
عضو

الافتراضي

إقتباس:

اقتباس من مشاركة غادة محمد   مشاهدة المشاركة

طبعا شغل rcc من اسوء ما مممكن يتعمل في منتدي لانه بيموته نهائي يبقي مجرد

اله فقط كله في تاريخ واحد ووقت واحد والعضو مش اهبل علشان نضحك عليه

ونحطله كومة مواضيع مره واحدة ونقوله تفاعل معاهم ازاى يعني

لكن الشغل الصح انك تشتغل علي مدار اليوم والموضوع تحسه انه في روح

انا عن نفسي لو منتدي شغل بطريقته ولا هقعد فيه دقيقه واحدة انا بتاعمل مع اله

انا عاوزة اتعامل مع حاجة احسها حيه فيها روح ما اكثر المقالات في كل مكان

والله يصلح حالك وحالنا جميعا

انا اصلا زهقت من الشغل دا تعب وبصين في الفلوس انا سيبه بيتى ولادي علشان اساعد نفسي

وجوزى مش عاوزة كرهتونا في الشغل
ما تتعبوش ما تتعبوش نموت عالجهاز ولا نعمل ايه علشان

تحسة اننا بنتعب وكذا منتدي ومش كذا منتدي ما انتو فاتحين كذا منتدي بردو وعاوزين تكسبه

اشمعنى
من لا يرحم لا يُرحم

شغل rss مش rcc شغل كويس جدا شرط انه يستخدم صح و بالمعقول و ممكن لصاحب الموضوع يربطه بعضو نشيط مع الأتفاق معاه صديق فى المنتدى يعنى او بحسابه و يسي مواضيع فى المعقول كل يوم هايبقى زى الفل و الأحساس الحى موجود لان rss يا استاذه فى خاصيه قبل مابيتحط المواضيع بيتم اختيار افضل المواضيع فيها و بيتعملها شير يعنى الحكايه زى الفل

قديم 01-07-2011, 05:58 PM
عضو

الافتراضي

إقتباس:

اقتباس من مشاركة رحاب الروح   مشاهدة المشاركة

انا اؤيد work hard فكل كلمه ازاى 100 موضوع فى ساعه ازاى حضرتك انت متخيل انت بتقول ايه و اصلا انت عارف انت بتقول ايه لو حضرتك مش موافق على السعر دا يبقى برحتك وانت شايف كدا واحنا شايفين ان شغلنا يستحق القيمه دى واكيد اصحاب المنتديات عرفنا وعارفين كل واحد شغله ازاى وعامل ازاى وازاى الشخص دا بيتعب عشان يطلعله الشغل بالشكل دا بص حضرتك لو انت بتقول ان ال100 موضوع فساعه يبقى اكيد حضرتك بتستخدم البرنامج اللى انت حاطه دا لكن احنا بنشتغل بما يرضى الله وبنعمل موضوع موضوع ورد رد فبلاش حضرتك تقول كدا وتقطع ارزاق حد انا عارفه انت ليه بتقول كدا او عامل الموضوع دا انت خايف ان اصحاب المنتديات يوافقوا على السعر دا وانت توافق بعد كدا على السعر دا لان هيبقى السعر موحد وطبعا خايف تدفع مبلغ زى دا لان انت مفكر ان الناس كلها اللى شغاله فالويب بيستخدموا البرنامج اللى حضرتك حاطوه دا وحابه اعرفك ان مفيش حد واثق من نفسه ومن شغله غير وعامل اعلان عن نفسه واصحاب المنتديات بيطلبوه فياريت لو حضرتك مش عاجبك الموضوع تبقى تروح المشاغب ولا ترايدنت وهتلاقى الاسعار اللى انت عاوزها لكن هنا السعر بقى موحد واحنا اتفقنا على دا والله المستعان ومعلش حابه اعرفك حاجه تانيه حضرتك من ضمن الكلام اللى مش يتصدق ان حضرتك بتقول ان ال1000 موضوع حصرى ب100 ريال طب ازاى اصلا العادى كان زمان ب100 ريال انت عارف ان ال100 حصرى ب100 ريال ولا حضرتك مشفتش اى عرض من العروض دى لان الصور بتيقى حصرى 100% للمنتدى وطبعا دا غير رابط المنتدى اللى عليها على العموم مش عاوزه اطول اكتر من كدا بس انا عاوزه اقولك حاجه ومتزعلش منى متقطعش ارزاق الناس عشان ربنا يبركلك فرزقك ومعلش على الكلمه

انا شم بيتخدم البرنامج اللى انا حطه فى كتابه 100 موضوع فى الساعه انا بقدرانقلهم بنفسى بسهوله و بسرعه جدا كل الحكايه ان الساعه دى او النص ساعهدى انا اصلا بكون مركز فى ميت حاجه تانيه مش مركز فى الشغل ده و انا شم بتعتب نفسى فى شغل انا كفايه عليا افكر ازاى اعمل شغلى باسهل الطرق و بدون تعب و بعمل على كده

انا مش بقطع ارزاق الناس كله بيلاقى رزقه لكن مادام فى طريقه سهله حد يستخدمها يمكن حد محتاجها طريقه مجانيه مش قادر يدفع المبالغ اللى بتقوله عليها دى يستخدمها و مايدفعشى كمان اى حد بيجتهد بيلاقى رزقه و ربنا بيرزقه طالما متقن عمله و بيراعى ربنا فيه .

قديم 01-07-2011, 06:32 PM
رحاب الروح رحاب الروح غير متصل
عضو

مشاركة: 315
رحاب الروح is on a distinguished road
الافتراضي

بص حضرتك احنا معملناش الموضوع دا لان احنا الحمد لله بنجتهد فشغلنا وبنسقه وبنظبطه ولكن السعر قليل جدا على مجهودنا وعلى تعبنا يمكن انت اخد على كوبى وبست لكن الحمد لله احنا بنعمل شغل غير كدا ولذلك احنا علينا الاسعار نظرنا لمجهوداتنا فارجو من اصحاب المنتديات مراعاه جهودنا وتعبنا وتقدير ذلك

التوقيع
قروب رحاب الروح للتنشيط والاشراف والتعبئه

roby1_love23@yahoo.com

roby1-love23@windowslive.com

ولكن للجادين فقط

قديم 02-07-2011, 01:36 AM
غادة محمد غادة محمد غير متصل
عضو

مشاركة: 286
غادة محمد is on a distinguished road
الافتراضي

[quote=M!KE Coder;801231]شغل rss مش rcc شغل كويس جدا شرط انه يستخدم صح و بالمعقول و ممكن لصاحب الموضوع يربطه بعضو نشيط مع الأتفاق معاه صديق فى المنتدى يعنى او بحسابه و يسي مواضيع فى المعقول كل يوم هايبقى زى الفل و الأحساس الحى موجود لان rss يا استاذه فى خاصيه قبل مابيتحط المواضيع بيتم اختيار افضل المواضيع فيها و بيتعملها شير يعنى الحكايه زى الفل [/quote]

خلاصة موضوعك عاوز توصل لايه
وتوصلنا لايه مش فاهمة لمصلحتك انت فقط ولصاحب المنتدي واحنا في داهية يعني ولا ايه
حسبي الله ونعمة الوكيل

التوقيع
غادة جروب بناات ممتااز
مشرفات ومحررات اخبار
اشراف لمده شهر

تنشيط الاعضاء

تعبئة القسم

مسابقات

اشهار

عروض التصاميم والفيديو

للجادين الاضافة
mw_6118@yahoo.com
قديم 02-07-2011, 01:39 AM
انجاز لخدمات الويب انجاز لخدمات الويب غير متصل
عضو

مشاركة: 110
مستوى تقييم العضوية: 13
انجاز لخدمات الويب is on a distinguished road
الافتراضي

اعدوا ساكتييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ن ومتردوش علييييييييييييييييييييييي يييه علشان متدوش للموضوعات اهميه

ويبقى عندكم ضمير وتخافوا على اكل عيشكم ومفيش حد يقبل شغل باقل من الاسعار الى اتفقنا عليها

خلى عندكم كرامه ومتتلهفوش على الفلوس

اصبروا وهى هتيجى لحد عندكوا

لو سمحتو محدش يرد عليه تانى خلاااااااااااص

التوقيع
شركه انجاز لخدمات الويب

اول شركه رسميه مسجله بسجل تجارى رسمى لخدمات الويب

استضافه _ تصميم _ اشهار وتنشيط __ دعم فنى _ تركيب اسكربتات

الموقع الرسمى : www.engaaz.com

الماسينجر الرسمى : www.engaaz.com
قديم 02-07-2011, 01:59 PM
عضو

الافتراضي

إقتباس:

اقتباس من مشاركة انجاز لخدمات الويب   مشاهدة المشاركة

اعدوا ساكتييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ن ومتردوش علييييييييييييييييييييييي يييه علشان متدوش للموضوعات اهميه

ويبقى عندكم ضمير وتخافوا على اكل عيشكم ومفيش حد يقبل شغل باقل من الاسعار الى اتفقنا عليها

خلى عندكم كرامه ومتتلهفوش على الفلوس

اصبروا وهى هتيجى لحد عندكوا

لو سمحتو محدش يرد عليه تانى خلاااااااااااص

انا رديت عليك و مافيش رد على ردى باين حضرتك مش لاقى رد عليه على العموم انا بخاطب اصحاب المنتديات

UP UP UP

قديم 02-07-2011, 03:48 PM
xyz xyz غير متصل
عضو

مشاركة: 173
مستوى تقييم العضوية: 20
xyz is on a distinguished road
الافتراضي

المواضيع المنقولة فائدتها تقريبا قريب من الصفر
ليش الواحد يضيع وقته ويخسر فلوس بمواضيع منقولة
لانها اصلا تضر الموقع اكثر مما تنفعه
و جوجل مبرمج بشكل ذكي لاكتشاف اي شيء منقول .

قديم 02-07-2011, 05:14 PM
مصري معاصر مصري معاصر غير متصل
عضو

مشاركة: 169
مصري معاصر is on a distinguished road
الافتراضي

هلا والله

بص ياكابتن انا مش معاك في ولا كلمه من االلي قلتها

صاحب المنتدي مش غبي............هو بيطلب الف موضوع ف اسبوع او شهر

مش يقولك انا عاوز5000 موضوع ف اسبوع

له هو شروط برده ف الردود

انما اللي انت بتقوله ده ميدخلش العقل اصلا

وبلاش تعمل دعايا ع حساب غيرك

احنا مش اول مره نشتغل بالمنتديات........والحمد لله العملاء مبسوطين جدااااااا من الشغل وبيجيب اعلي زوار

طالما اننا بناخد فلوس يبقي لازم نراعي ربنا فيها ومش نضر صاحب المنتدي.........انت اللي بقوله ده للناس اللي بتاخد الفلوس تتفسح بيها............انما فيه ناس تلزمها وعشان كده بيخافوا من ربنا عشان يبارك فيها لهم

شكرا

موضوع مغلق

خيارات الموضوع
طريقة العرض

قوانين المشاركة
لا يمكنك إضافة موضوع جديد
لا يمكنك الرد على المواضيع
لا يمكنك إضافة مرفقات
لا يمكنك تعديل مشاركاتك

كود vB متاح
كود [IMG] متاح
كود HTML مغلق
إنتقل إلى

مواضيع مشابهة
الموضوع الكاتب القسم مشاركة آخر مشاركة
مهم جدا لكل الى بيعمل فى الاشهار والتنشيط __ الرجاء الدخول للاهميه انجاز لخدمات الويب شركات تعرض وظائف 162 16-01-2012 12:51 AM
اعلان خاص الرجاء الدخول اذا كان لديك موقع او منتدي او اذا كنت عاوز شغلا سيد الكينج طلبات وعروض الإشراف في مواقع الأعضاء 0 03-06-2010 08:47 AM
اعلان خاص الرجاء الدخول اذا كان لديك موقع او منتدي او اذا كنت عاوز شغلا سيد الكينج أخبار المواقع 2 02-06-2010 06:03 PM
اعلان خاص الرجاء الدخول اذا كان لديك موقع او منتدي او اذا كنت عاوز شغلا سيد الكينج أفراد يبحثون عن وظيفة 0 02-06-2010 04:11 PM
الاخ الفاضل عرب سيرف ( تامر ) الرجاء الدخول للاهميه mobman إدارة وتشغيل السيرفرات 2 31-01-2007 11:24 AM

جميع الأوقات بتوقيت مكة المكرمة. الساعة الآن » 04:12 PM.