بحث متقدم | التسجيل
الويب العربي
  تسجيل دخول

ملاحظة
الموقع متاح للإطلاع والقراءة فقط، المشاركة والمواضيع الجديدة غير متاحة حالياً لحين تطوير الموقع.

الموقع متاح للإطلاع والقراءة فقط، المشاركة والمواضيع الجديدة غير متاحة حالياً لحين تطوير الموقع.

عـودة للخلف   الويب العربي الأقسام العامة التجارة الالكترونية

التجارة الالكترونية بطاقات الإئتمان وعربات التسوق وأنظمة الدفع وطرق ووسائل الدعم

موضوع مغلق اضف موضوع جديد

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 14-10-2009, 09:01 AM
ArabianMLM ArabianMLM غير متصل
عضو

مشاركة: 2
مستوى تقييم العضوية: 0
ArabianMLM is on a distinguished road
Arrow اربح من النت حتى 2.300$ شهرياً مدى الحياه

اهلا بيكم في اول فريق عربي للعمل في التسويق الشبكي
Arabian MLM

كتير من العرب بيدوروا على طرق يشتغلوا بيها على النت .. و كتير فعلا شغالين على النت بمرتبات قليله .. و فيه الل بيكسب كويس بس بيشتغل ليل و نهار و شغل دائم و مرهق . . . .

طيب تعمل ايه لو قلتلك ان في فرصه انك تشتغل من البيت و لمده ساعتين في اليوم (او اقل) و تعمل 2.300$ كل شهر مدى الحياه ؟ . . . . طبعاً هاتقول مينفعش و ان انا نصاب , لكن انا بقولك انه ينفع و هوريك ازاي دلوقت . . . .

الاول لازم تعرف احنا هانشتغل في ايه : احنا هانشتغل في حاجه اسمها التسويق الشبكي . . .

طيب يعني ايه تسويق شبكي ؟؟
طبعاً كتير منكم عارفين يعني ايه افيلييت و عارفين يعني ايه ريفيررال و للناس اللي مش عارفه . . انا هاقلكم . .

الافلييت : هو العمل بالعموله او البيع بحساب الغير يعني تجيب منتج و تسوقه و تاخد عموله على كل بيعه
الريفيررال : يعني انك تجيب ناس تشترك معاك في الشركه اللي انت بتشتغل فيها ( اي كانت ) و بتاخد عموله عن الفلوس اللي هما بيكسبوها .

التسويق الشبكي بقى هو الاتنين مع بعض يعني في الحاله اللي انا بتكلم فيها

المنتج بتاعك هو : مساحه استضافه المواقع (web hosting ) و بتسوقه و بتاخد عمولتك ( افيلييت).
طيب ازاي ريفيررال ؟؟؟ انت بتجيب الناس تشترك معاك في الشركه و بتاخد نسبه من الاشتراك اللي هما بيدفعوه عشان يشتركوا في الشركه .... لغايه كده عادي .... الجديد انك مش بس بتاخد من الناس اللي انت بتجيبهم . . لأ انت كمان بتاخد من الناس اللي هما بيجيبوهم ..... يعني ممكن نسمي الناس اللي انت بتجيبهم ( مجموعه 1) و طبعا ( مجموعه 1 ) بتجيب ناس و دول هانسميهم (مجموعه 2 ) و الناس اللي (مجموعه 2) بتجيبهم و هكذا حسب تقسيمه الشركه .
الفكره نوعاً ما معروفه بأسم الشجره ( انت تجيب ناس و الناس تجيب ناس و هكذا)

طيب ايه الشركه اللي احنا هانشتغل فيها ؟؟؟
احنا هانشتغل في شركه (Teamwork Revolution Power System) .
طيب اشمعنا الشركه دي ؟؟ عشان ليها مميزات و ضمانات مش موجوده في اي شركه تانيه ... خليني اشرحلك

مميزات الشركه دي :
1) الشركه جديده : الشركه دلوقت في مرحله ما قبل الاطلاق ( اول يوم ليها كان 9 سبتمبر 2009 ) . . . طبعا كلكم هاتقولولي دي حاجه وحشه انها جديده و هانضمن منين و الكلام ده .... متخافش هاريحك في الموضوع ده ,
اولا: كل ما الشركه تكون جديده في المجال ده بيكون احسن لاننا بنكون في اعلى الشبكات و كل الناس الجديده بتكون تحتنا في الشبكه ..
ثانيا : الشركه دلوقت بعد شهر من الشغل فيها بيجيلها 2 مليون زائر يومياً و فيها اكتر من 20.000 عضو (لاحظ ان الاطلاق الرسمي محدد يوم (7/11/2009 ) يعني لسه اكتر من 25 يوم على الاطلاق ( تخيل النتائج القادمه ) . . .

2) الشركه فيها حاجه اسمها (Spillover), طيب يعني ايه Spillover ؟
خليني الاول اقولك ان الناس اللس انت بتجيبهم (مجموعه 1) مكونه من شخصين 2 بس لا تقبل الذياده . . . طيب ايه اللي يجرا لو جبت واحد تالت ؟؟؟؟ التال ده مش هايكون في مجموعه 1 لا ده هاينزل تحتهم في الشبكه
مثال : احمد اشترك و دعى محمد و حسن(مجموعه1) ثم بعد ذلك دعى حسين يبقى حسين هاينزل تحت محمد او حسن او بمعني تاني هايكون مجموعه 1 بتاعت محمد او حسن .... ارجوا انا اكون وفقت في شرحها . . .
طبعاً الخاصيه دي بتساعدنا كلنا اننا ننجح و بتشيل المنافسه بنكون كلنا فريق واحد بنساعد بعض .. (قوه العمل الجماعي).

3) شبكه (2x8) : بمعني ان كل شخص مسموح له ب 2 فقط في مجموعه1 (المستوى الاول ) و لكنه يمتد حتى مجموعه 8 (المستوي الثامن) و ده طبعا بيحقق اكبر ربح من خلال اقل عدد من الناس.

4) قله المجهود : زي ما قلتلكم كل اللي عليك انك تخلي 2 يشتركوا معاك .. يعني العمل لمده ساعتين في اليوم كافي لاتمام المهمه.

5) سرعه المكسب : بمجرد ان تدعوا 2 من اصدقائك للشركه تكون في ربح !!!

6) دخل شهري دائم مدي الحياه : بمجرد ان تقوم بملىء الشبكه الخاصه بك تصل الى ربح 2.300$ شهرياً مدى الحياه.
محدش يقوللي ان الناس هايجي يوم و هاتبطل تشترك و ساعتها مش هايجيلي فلوس .... لا مش هايحصل لان احنا بمجرد منملى اول شبكه هانعمل واحده تاني تحتها و هكذا . . . . .

7) العمل الجماعي : بسبب ال Spillover كلنا بقينا في فريق واحد و بنساعد بعض و محدش بينافس التاني ومكسب فرد يعني مكسب للكل وخساره فرد تعني خساره للكل.

8) الشركه مسجله قانونيا : في الولايات المتحده الامريكيه كشركه لها كيانها الخاص وتدفع ضرائب مثلها مثل اي شركه اخرى. للتأكد . . .
1 - ادخل لهذا الموقع : (ده موقع السكيرتير العام لولايه الينوي في امريكا) www.cyberdriveillinois.com
2- اضغط على Departments
3- اختار BUSINESS SERVICES
4- ادخل على Corporate/LLC Search /Certificate of Good Standing
5- اضغط على Search the Real Time Corporate/LLC Database / Certificate of Good Standing
6- ابحث عن "Teamwork Revolution Power System, LLC"
ستجد كل المعلومات التي تأكد صحه هذه الشركه قانونياً

9) فتره 14 يوم تجربه مجانيه .... اشترك مجاناً و استخدم الخدمات مجاناً و اذا لم تعجبك الشركه لا تدفع و الغي اشتراكك. ايوه هي بالسهوله دي

10) كثره مميزات و خدمات هذه الشركه :
الشركه بتقدم مجموعه من الخدمات و المميزات لمشتركيها بالمجان لضمان سهوله العمل بها و تحقيق النجاح مثل

1) صفحه ال Capture Page مصممه و جاهزه للاستعمال . . . و لمن لا يعرف ما هي الCapture Page . . . هي صفحه مخصصه لجعل الزائر يسجل اسمه و ايميله و تسجلها عندك لكي تتابعه بعد ذلك.

2) Free Autoresponder و ال Autpresponder ده فايدته انك بتسجل فيه مجموعه من الاميلات ( اللي مكتوبه و جاهزه للاستعمال ) و هو بيبتدي يبعتها للناس اللي سجلت في ال Capture Page بشكل اوتوماتيكي بدون اي تدخل منك. ملحوظه : استعمال ال Capture Page و Autoresponder يذيد من نتائج العمل بنسبه 60% .

3) مساحه استضافه مواقع غير محدوده : تمتلك مساحه غير محدوده لاستضافه المواقع تتصرف فيها كما تشاء .
طبعا ده بيمكنك كم عمل مواقع غير محدوده بدون القلق من مصاريف الاستضافه.

4) حق اعاده بيع الاستضافه : المساحه بتيجي مصحوبه بحق اعاده البيع ... يعني انت ممكن تركب عليها سكربت استضافه مواقع و تمتلك شركه الاستضافه الخاصه بك ... و لك مطلق الحريه في تحديد الاسعار !!!

5) مساحه غير محدوده لحفظ ملفاتك على النت (غير الاستضافه) . . . كأنها هارد ديسك غير محدود خاص بك !!!

مميزات الاستضافه بالتفصيل :

1- بها بلوج وورد بريس سهل التنصيب.
2- سكربتات اداره محتويات المواقع .
3- استضافه منتديات PHP
4- برنامج تصميم روعه في السهوله و الاحترافيه.
5- قولعد بيانات غير محدوده.
6- ايميلات بأسمك او بأسم شركتك email@yourname.com
7- اكونتات FTP غير محدوده .. للسماح بكذا شخص لرفع و تنزيل الملفات مع الحفاظ على الخصوصيه و السريه.

معلومات مهمه عن الدفع . . .
1) رسوم الاشتراك : 29.95$ شهرياً ( الاشتراك مجاني حتى 7/11/2009 ) -- اشترك الان ولا تدفع قرش واحد --
2) الدفع عن طريق الكريدت كارد.
3) الاستلام عن طريق الاليرت باي.
4) خطه الدفع . . .
عدد الاشخاص في المستوي الاول (2)
عدد الاشخاص في المستوي الثاني (4)
عدد الاشخاص في المستوي الثالث (8)
عدد الاشخاص في المستوي الرابع (16)
عدد الاشخاص في المستوي الخامس (32)
عدد الاشخاص في المستوي السادس (64)
عدد الاشخاص في المستوي السابع (128)
عدد الاشخاص في المستوي الثامن (256)
توزع العمولات كالأتي . . .
المستوي الاول 2x15$ = 30$
المستوي التاني 4x1$ = 4$
المستوي الثالث 8x1$ = 8$
المستوي الرابع 16x1$ = 16$
المستوي الخامس 32x1$ = 32$
المستوي السادس 64x1$ = 64$
المستوي السابع 128x1$ = 128$
المستوي الثامن 256x8$ = 2048$

2.300$ شهرياً في الأجمال.

طيب الشركه بتكسب ايه ؟؟؟
انت بتدفع 29.95$ في الشهر بتتوزع كالاتي

المستوى الاول -- 15$
المستوى الثاني -- 1$
المستوى الثالث -- 1$
المستوى الرابع -- 1$
المستوى الخامس -- 1$
المستوى السادس -- 1$
المستوى السابع -- 1$
المستوى الثامن -- 8$

15+(1*6)+8 = 29$
29.95$ - 29$ = 0.95$

اذن صاحب الشركه يكسب 0.95$ من كل شخص في الشركه كل شهر.
-------------------------------------------------------------------------------
شركه متميزه جدا و عايز تشترك بس مش عارف تعمل ايه ؟؟؟ انا هاقولك . . .
1) تشترك دلوقتي مجاناً ايوه مجاناً الاشتراك و التجربه مجاناً حتى يوم 7/11/2009 . ادخل على www.arabianmlm.tk عشان تسجل معايا
2) بعد ما تسجل تدخل على www.downlinecenter.tk و تبعتلي
- اسمك
- ايميلك
- الريفيررال لينك بتاعك (عشان انا بسوق لكل الناس اللي تحتي في الفريق مع بعض)
- تنشر الموضوع ده في كل المنتديات و المواقع اللي انت تعرفها و متعرفهاش ... و متقلقش لو لقيت حد نشر قبلك كده كده انت مستفاد ... عشان كلنا في فريق واحد و كلنا بنساعد بعض.
- تدخل على arabianmlm.blogspot.com و استنى الفيديوهات التدريبيه اللي انا هاعملها ( هحاول اشرح كل حاجه بالفيديو لضمان الفهم ).

كلمه مني ليك : حرام فرصه زي دي تضيع من ايديك في المستوى الاقتصادي و نسبه البطاله اللي احنا فيها دلوقت .... انا عايزك متفكرش كتير عشان التفكير الكتير بيضيع الفرص ..... الشركه مجانيه و بتديك خدمات خياليه ... مضيعش الفرصه من ايدك . . . . .

لو عندك استفسار ....
- في البلوج هاتلاقي لينك خدمه عملاء لو انا قاعد كلمني . . . . الاوقات اللي انا ببقى فيها اون لاين هي من الساعه 12 بالليل للساعه 6 الصبح ( عارف انها مواعيد بايظه ... بس انا هاحاول اعدلها).
- سيب سؤالك او استفسارك هنا و انا هارد عليك في اسرع وقت.
- راسلني على arabianmlm@gmail.com
- كلمني على الموبايل الخاص بي 0141024931
هارد على استفساراتك و هاجاوب على اسءلتك بكل امانه . . .
ملحوظه : انا ابحث عن افراد للانضمام لفريق تنظيم ArabianMLM وخدمه عملاء رجاء مراسلتي على لطلب الانضمام برساله بها . . .
- اسمك
- ايميلك
- سنك
- خبرتك في العمل على الانترنت
- نبذه مختصره عنك
------------------------------------------------------------------------------
ارجوا ان اكون وفقت في الشرح و مستعد لاجابه اسئلتكم و الرد على استفسارتكم . . . . .
رجاء الرد على الموضوع اذا لم يعجبك المشروع لنفيد بعضنا و نتوصل لحل افضل للجميع

قديم 14-10-2009, 05:12 PM
samy2007 samy2007 غير متصل
عضو

مشاركة: 173
مستوى تقييم العضوية: 17
samy2007 is on a distinguished road
الافتراضي

بصراحه الامور مش واضحه انا مش فاهم طريقة العمل اساس

قديم 16-10-2009, 09:52 AM
ArabianMLM ArabianMLM غير متصل
عضو

مشاركة: 2
ArabianMLM is on a distinguished road
Awt6

إقتباس:

اقتباس من مشاركة samy2007   مشاهدة المشاركة

بصراحه الامور مش واضحه انا مش فاهم طريقة العمل اساس

طريقه العمل هي انك تشترك و تجيب ناس تحتك (2) و هما يجيبوا ناس و هكذا
وانت بتاخد نسبه من كل اللي تحتك اللي انت جبتهم و اللي الناس اللي هما جابوهم و هكذا . . .

هي فكره سهله جدا و الرسم ده هايوضحها اكتر

قديم 19-10-2009, 06:56 AM
الصورة الشخصية لـ eblaNET.NET
eblaNET.NET eblaNET.NET غير متصل
عضو

مشاركة: 780
مستوى تقييم العضوية: 19
eblaNET.NET is on a distinguished road
وسام الويب البرونزي 
عدد الأوسمة: 1 (المزيد ...)
الافتراضي

في الامارات بدءوا بعمل نفس هذا النوع من الشركات
تحت مسمى sea net

قديم 20-10-2009, 01:25 AM
n11n.org n11n.org غير متصل
عضو

مشاركة: 10
n11n.org is on a distinguished road
الافتراضي

اخي بس وين رابط الشركة ... ؟؟ !
كما اني بحثت عليه ا في قوقل ليس لها اي أثر. ..!!

قديم 27-10-2009, 04:42 AM
غشيمة غشيمة غير متصل
عضو

مشاركة: 24
غشيمة is on a distinguished road
الافتراضي

بيع الوهم .....

موضوع مغلق

قوانين المشاركة
لا يمكنك إضافة موضوع جديد
لا يمكنك الرد على المواضيع
لا يمكنك إضافة مرفقات
لا يمكنك تعديل مشاركاتك

كود vB متاح
كود [IMG] متاح
كود HTML مغلق
إنتقل إلى

مواضيع مشابهة
الموضوع الكاتب القسم مشاركة آخر مشاركة
اربح حتى 3000 دولار شهرياً أدخل وأنتهز الفرصة kanaan790 التجارة الالكترونية 0 28-06-2007 12:54 PM
اربح المال على النت دكتور الرايق المنتدى العام 0 07-04-2005 08:05 AM

جميع الأوقات بتوقيت مكة المكرمة. الساعة الآن » 07:00 PM.